Logo RSN type schaduw blauw rood tekst r
Aanmelden gesloten

FAQ

Mocht je een vraag hebben over Railsport 'WeFitter', bekijk dan eerst onderstaande vraag en antwoorden. Wanneer jouw vraag/antwoord hier niet tussen staat, vernemen wij dat uiteraard graag! Dit kan per mail naar info@railsport.nl.

Algemene vragen

Mag ik meedoen aan de ProRail brede Railsport 'WeFitter'?

Deelname staat open voor medewerkers in actieve dienst van ProRail 

Zijn de algemene voorwaarden van Railport van kracht?

Voor de Railsport 'WeFitter' zijn inderdaad de algemene voorwaarden van Railsport Nederland van kracht. 

Veters strikken

Aanmelden

Hoe kan ik mij aanmelden?

Het aanmelden voor deze challenge is gesloten.


Aanmelden kon op twee manieren:

  1. Op individuele basis: Railsport deelt je in een team in. Met dit team ga jij de de strijd aan tegen andere ProRail teams

  2. Teamdeelname: Het kan zijn dat jij al een team bij elkaar hebt, dit team kan jij dan aanmelden. Lees hier de voorwaarden voor teamdeelname. Deelnemerslijst mag later (apart) ingediend worden.

Ik heb mijzelf aangemeld via het formulier voor de ProRail challenge. Wanneer ontvang ik nadere informatie?

Leuk! Spoedig sturen wij nadere informatie (inclusief stappenplan installeren, aanmelden app en indeling team) naar jouw e-mailadres​.

 
 
 

Railsport WeFitter app installeren

Wanneer jij al een WeFitter account hebt, klik dan hier voor het joinen van de challenge. 

Stap 1: Download de WeFitter app via Google Play óf App store

Stap 2: Maak een account aan met jouw e-mailadres en een gewenst wachtwoord.

Stap 3: Vul de company inlogcode in (deze staat in de deelname-informatie die je per email van Railsport toegezonden hebt gekregen). 

Stap 4: Je hebt nu een account waarmee je kan deelnemen aan de Railsport Challenge.

Stap 5: Bij teamdeelname kies je voor je team (jouw team staat in de deelname-informatie die per e-mail is toegezonden) 

Gelukt! En nu?

Stap 6: In de app zie je bij challenges de ‘beschikbare challenges’- hier staat ‘ProRail gaat Europa door’;

Stap 7: Klik op deze challenge en geef aan dat je hieraan wilt deelnemen via ‘Join’;

Stap 8: Vervolgens ga je onderin naar profiel en bij connecties kan jij bijvoorbeeld jouw Garmin, Fitbit en dergelijke koppelen;

Stap 9: Binnen 10 minuten* wordt de data wat jij vanaf de start van de challenge hebt gedaan geüpload. Mocht dit nog niet direct zichtbaar zijn log dan even opnieuw in.

Dry Woods
Image by Luke Chesser

Koppelen apps aan WeFitter

Welke apps kan ik gebruiken om mijn stappen te registreren?

Apple Health, Fitbit, Garmin, Google Fit en Polar 

Hoe kan ik mijn apps koppelen aan WeFitter?

  • Ga onderaan de pagina naar 'Profile'.

  • Klik bovenaan de pagina op 'Connections'.

  • Klik op de app waarmee jij wilt koppelen en log, indien nodig, in.

  • Binnen 10 minuten wordt jouw data geüpload. Mocht dit nog niet zichtbaar zijn, log dan even opnieuw in of open de app.​

Meer informatie over koppelen van Samsung health of Google Fit. 

Ik heb al een WeFitter account

Wanneer jij al een WeFitter account (en eventueel al deelneemt aan een challenge) dien je de volgende stappen uit te voeren.

 

Stap 1: Ga in de app onderin naar jouw profiel en kijk bij 'account';

 

Stap 2: Kies hier voor 'bedrijf wisselen'; 

Stap 3: Voer de companycode (zie deelname-informatie) in en vervolgens +;

Stap 4: Er verschijnt een vinkje voor de 'company' waar jij op dat moment in zit;

Stap 5: Ga terug en selecteer bij 'team wisselen' voor jouw team;

Stap 6: Ga vervolgens naar connecties en maak in deze nieuwe omgeving opnieuw verbinding met jouw device/wearable;

Stap 7: Join vervolgens bij challenges de 'ProRail gaat Europa door' challenge.

 

europa%201_edited.jpg

Klassement bekijken 

Ik ben nieuwsgierig naar hoe we ervoor staan in het klassement, waar kan ik dat zien?

Ga naar de challenge en zie bovenin de kopjes: over – progressie – leaderboard - contributie waarin de voortgang van de challenge wordt weergegeven. Naast het teamleaderbord zie je, onder het kopje contributie, ook het individuele klassement van (alleen) jouw team.

Golf speler wandelen
Zonsondergangwandeling

Gegevens bijwerken

Mijn gegevens worden niet direct bijgewerkt in WeFitter, hoe kan dit?

WeFitter bekijkt elke 10 minuten of er nieuwe data beschikbaar is. Het verwerken van deze data is gebaseerd op de pushfrequentie van de connectie leverancier. Het is dus mogelijk dat er een vertraging in zit. Werkt het nog niet? Open dan de app van de connectie leverancier (bijvoorbeeld Garmin/strava) af en toe voor enkele minuten. Vanaf dat moment wordt de laatste stand van zaken richting WeFitter gestuurd.

Wat zijn de push momenten van WeFitter? 

  • Garmin: Bijna realtime (1-3 minuten vertraging), wel noodzakelijk dat de Garmin app af en toe geopend wordt door de gebruiker.

  • Apple health: Bijna realtime (1-3 minuten vertraging), wel noodzakelijk dat de Apple Health app af en toe geopend wordt door de gebruiker

  • Google Fit: Elke 10 minuten als er nieuwe data beschikbaar is, wel noodzakelijk dat de app af en toe geopend wordt door de gebruiker. Bij enkele devices geeft Google enkele updates per dag.

  • Fitbit: Elke 10 minuten als er nieuwe data beschikbaar is, wel noodzakelijk dat de app af en toe geopend wordt door de gebruiker. 

Gezin op strand

Stappen registreren 

Ik maak gebruik van meerdere apps om activiteiten te registreren. Van welke gegevens maakt WeFitter dan gebruik?

Wanneer er binnen WeFitter een dubbele connectie wordt gemaakt (bijvoorbeeld tussen Apple Health & Garmin) wordt de hoogste data geregistreerd in de app. De data wordt niet dubbel geregistreerd ;-)

Moet ik mijn telefoon altijd bij mij hebben voor registratie in de WeFitter app?

Binnen de WeFitter app zijn er diverse koppelingen mogelijk waaronder: FitBit, Garmin en Polar. Zodra je één van deze device koppelt kan je de telefoon dus thuislaten tijdens het bewegen, je dient echter wel een wearable te dragen. Heb jij de WeFitter app gekoppeld aan Apple Health of Google Fit dan dien je deze altijd bij je te dragen om jouw stappen te registreren!

 

Extra tips!

Hoe kan ik extra tips & tricks ontvangen?

Om alle berichten van ons te ontvangen dien je bij de WeFitter app én de instellingen van je telefoon de pushberichten aan te zetten. Zo blijf je op de hoogte van de laatste meldingen!

Is er nog een Garmin kortingsactie bij Railsport en kan ik die dan ook gebruiken in combinatie met WeFitter?

Jazeker! Deze horloges kun je eenvoudig koppelen met de WeFittter app! Kijk snel hier voor alle Garmin modellen en misschien zit hier wel een horloge tussen dat bij jou past!

Image by FitNish Media
 

Menu

Railsport Nederland

Korte Schaft 10

3991 AT Houten

+3164 307 0737 whatsapp

info@railsport.nl

Logo RSN type schaduw blauw rood tekst r

© ​Copyright Railsport Nederland