FAQ
Mocht je een vraag hebben over Railsport 'WeFitter', bekijk dan eerst onderstaande vraag en antwoorden. Wanneer jouw vraag/antwoord hier niet tussen staat, vernemen wij dat uiteraard graag! Dit kan per mail naar XXX
Algemene vragen
Mag ik meedoen aan de ProRail brede Railsport 'WeFitter' challenge?
Deelname staat open voor NS Logistiek en NS Retail,.
Hoe worden de afstanden bijgehouden?
Om jullie afgelegde afstanden goed bij te houden wordt er gebruik gemaakt van de Railsport WeFitter app. Deze app koppel je aan een app van jouw keuze (Garmin, Samsung/ Apple Health etc.). WeFitter verwerkt jouw dagelijkse activiteit (stappen) in een klassement en zorgt ervoor dat jij plezierig, laagdrempelig en bovenal op een gezellige manier in beweging blijft en werkt aan jouw vitaliteit! Je kan jouw eigen stappen terugzien in de app, maar... ook zien hoeveel stappen jouw collega's zetten!
Koppelen apps aan WeFitter
Welke apps kan ik gebruiken om mijn stappen te registreren?
Samsung Health, Apple Health, Fitbit, Garmin, Google Fit en Polar
Hoe kan ik mijn apps koppelen aan WeFitter?
-
Ga onderaan de pagina naar 'Profiel';
-
Klik bovenaan de pagina op 'Connecties'.
-
Klik op de app waarmee jij wilt koppelen en log, indien nodig, in.
Meer informatie over koppelen van Google Fit.
Stappen registreren
Ik maak gebruik van meerdere apps om activiteiten te registreren. Van welke gegevens maakt WeFitter dan gebruik?
Wanneer er binnen WeFitter een dubbele connectie wordt gemaakt (bijvoorbeeld tussen Apple Health & Garmin) wordt de hoogste data geregistreerd in de app. De data wordt niet dubbel geregistreerd ;-)
Moet ik mijn telefoon altijd bij mij hebben voor registratie in de WeFitter app?
Binnen de WeFitter app zijn er diverse koppelingen mogelijk waaronder: FitBit, Garmin en Polar. Zodra je één van deze device koppelt kan je de telefoon dus thuislaten tijdens het bewegen, je dient echter wel een wearable te dragen. Heb jij de WeFitter app gekoppeld aan Apple Health of Google Fit dan dien je deze altijd bij je te dragen om jouw stappen te registreren!
Klassement bekijken
Ik ben nieuwsgierig naar hoe we ervoor staan in het klassement, waar kan ik dat zien?
Ga naar de challenge en zie bovenin de kopjes: over – progressie – contributie waarin de voortgang van de challenge wordt weergegeven. Onder het kopje contributie, ook het individuele klassement.
Gegevens bijwerken
Mijn gegevens worden niet direct bijgewerkt, hoe kan dit?
WeFitter bekijkt elke 10 minuten of er nieuwe data beschikbaar is. Het verwerken van deze data is gebaseerd op de pushfrequentie van de connectie leverancier. Het is dus mogelijk dat er een vertraging in zit. Werkt het nog niet? Open dan de app van de connectie leverancier (bijvoorbeeld Garmin/Fitbit) af en toe voor enkele minuten. Vanaf dat moment wordt de laatste stand van zaken richting WeFitter gestuurd.
Wat zijn de push momenten van WeFitter?
-
Garmin: Bijna realtime (1-3 minuten vertraging), wel noodzakelijk dat de Garmin app af en toe geopend wordt door de gebruiker.
-
Apple health: Bijna realtime (1-3 minuten vertraging), wel noodzakelijk dat de Apple Health app af en toe geopend wordt door de gebruiker.
-
Google Fit: Elke 10 minuten als er nieuwe data beschikbaar is, wel noodzakelijk dat de app af en toe geopend wordt door de gebruiker. Bij enkele devices geeft Google enkele updates per dag.
-
Fitbit: Elke 10 minuten als er nieuwe data beschikbaar is, wel noodzakelijk dat de app af en toe geopend wordt door de gebruiker.
Menu
Railsport Nederland
Korte Schaft 10
3991 AT Houten