FAQ

Mocht je een vraag hebben over Railsport 'WeFitter', bekijk dan eerst onderstaande vraag en antwoorden. Wanneer jouw vraag/antwoord hier niet tussen staat, vernemen wij dat uiteraard graag! Dit kan per mail naar info@railsport.nl.

Algemene vragen

Mag ik meedoen aan de ProRail brede Railsport 'WeFitter' challenge?

Deelname staat open voor medewerkers in actieve dienst van ProRail. 

Hoe worden de afstanden bijgehouden?

Om jullie afgelegde afstanden goed bij te houden wordt er gebruik gemaakt van de Railsport WeFitter app. Deze app koppel je aan een app van jouw keuze (Garmin, Samsung/ Apple Health etc.). WeFitter verwerkt jouw dagelijkse activiteit (stappen) in een klassement en zorgt ervoor dat jij plezierig, laagdrempelig en bovenal op een gezellige manier in beweging blijft en werkt aan jouw vitaliteit! Je kan jouw eigen stappen terugzien in de app, maar... ook zien hoeveel stappen jouw collega's zetten!

Jogging_edited.jpg
Image by Michel Stockman

Railsport WeFitter app
installeren

Wanneer jij al een WeFitter account hebt, klik dan hier voor het joinen van de challenge. 

Stap 1: Download de WeFitter app via Google Play óf App store;

Stap 2: Maak een account aan met jouw e-mailadres en een gewenst wachtwoord;

Stap 3: Vul de company inlogcode in: Prorail028;

Stap 4: Je hebt nu een account waarmee je kan deelnemen aan de Railsport Challenge;

Gelukt! En nu?

Stap 6: In de app zie je bij challenges de ‘beschikbare challenges’- hier staat van VL-post naar VL-post;

Stap 7: Klik op deze challenge en geef aan dat je hieraan wilt deelnemen via ‘Doe mee’;

Stap 8: Vervolgens ga je onderin naar profiel en bij connecties kan jij bijvoorbeeld jouw Garmin, Fitbit en dergelijke koppelen;

Stap 9: Binnen 30 minuten* wordt de data, wat jij vanaf de start van de challenge hebt gedaan, geüpload.


*Mocht dit nog niet direct zichtbaar, wacht dan rustig af (Google Fit kan soms een dag duren). Ga niet in- uitloggen, de challenge leaven en opnieuw joinen, dit kan voor foutmeldingen zorgen.

Koppelen apps aan WeFitter

Welke apps kan ik gebruiken om mijn stappen te registreren?

Samsung Health, Apple Health, Fitbit, Garmin, Google Fit en Polar 

Hoe kan ik mijn apps koppelen aan WeFitter?

  • Ga onderaan de pagina naar 'Profiel';

  • Klik bovenaan de pagina op 'Connecties'.

  • Klik op de app waarmee jij wilt koppelen en log, indien nodig, in.

 

Meer informatie over koppelen van Google Fit. 

Ontwerp zonder titel (33).png
Nederlands veendorp

Ik heb al een WeFitter
account

Wanneer jij al een WeFitter account hebt (en eventueel al deelneemt aan een challenge) dien je de volgende stappen uit te voeren.

 

Stap 1: Ga in de app onderin naar jouw profiel en kijk bij 'account';

Stap 2: Kies hier voor 'bedrijf wisselen'; 

Stap 3: Voer de companycode ProRail028 in en vervolgens +;

Of, wanneer jij hebt deelgenomen aan de ProRail rondje Europa challenge staat in het overzicht Prorail028 – vink deze aan;

Stap 4: Er verschijnt een vinkje voor de 'company' waar jij op dat moment in zit;

Stap 5: Ga vervolgens naar connecties en maak in deze (nieuwe) omgeving opnieuw verbinding met jouw device/wearable;

Stap 6: Join vervolgens bij challenges de 'van VL-post naar VL-post' challenge.

Stappen registreren 

Ik maak gebruik van meerdere apps om activiteiten te registreren. Van welke gegevens maakt WeFitter dan gebruik?

Wanneer er binnen WeFitter een dubbele connectie wordt gemaakt (bijvoorbeeld tussen Apple Health & Garmin) wordt de hoogste data geregistreerd in de app. De data wordt niet dubbel geregistreerd ;-)

Moet ik mijn telefoon altijd bij mij hebben voor registratie in de WeFitter app?

Binnen de WeFitter app zijn er diverse koppelingen mogelijk waaronder: FitBit, Garmin en Polar. Zodra je één van deze device koppelt kan je de telefoon dus thuislaten tijdens het bewegen, je dient echter wel een wearable te dragen. Heb jij de WeFitter app gekoppeld aan Apple Health of Google Fit dan dien je deze altijd bij je te dragen om jouw stappen te registreren!

 

Gezin op strand
De Pier Scheveningen

Klassement bekijken 

Ik ben nieuwsgierig naar hoe we ervoor staan in het klassement, waar kan ik dat zien?

Ga naar de challenge en zie bovenin de kopjes: over – progressie –  contributie waarin de voortgang van de challenge wordt weergegeven. Onder het kopje contributie, ook het individuele klassement.

Gegevens bijwerken

Mijn gegevens worden niet direct bijgewerkt, hoe kan dit?

WeFitter bekijkt elke 10 minuten of er nieuwe data beschikbaar is. Het verwerken van deze data is gebaseerd op de pushfrequentie van de connectie leverancier. Het is dus mogelijk dat er een vertraging in zit. Werkt het nog niet? Open dan de app van de connectie leverancier (bijvoorbeeld Garmin/Fitbit) af en toe voor enkele minuten. Vanaf dat moment wordt de laatste stand van zaken richting WeFitter gestuurd.

Wat zijn de push momenten van WeFitter? 

  • Garmin: Bijna realtime (1-3 minuten vertraging), wel noodzakelijk dat de Garmin app af en toe geopend wordt door de gebruiker.

  • Apple health: Bijna realtime (1-3 minuten vertraging), wel noodzakelijk dat de Apple Health app af en toe geopend wordt door de gebruiker.

  • Google Fit: Elke 10 minuten als er nieuwe data beschikbaar is, wel noodzakelijk dat de app af en toe geopend wordt door de gebruiker. Bij enkele devices geeft Google enkele updates per dag.

  • Fitbit: Elke 10 minuten als er nieuwe data beschikbaar is, wel noodzakelijk dat de app af en toe geopend wordt door de gebruiker. 

Zonsondergangwandeling
Image by FitNish Media

Extra tips!

Hoe kan ik extra tips & tricks ontvangen?

Om alle berichten van ons te ontvangen dien je bij de WeFitter app én de instellingen van je telefoon de pushberichten aan te zetten. Zo blijf je op de hoogte van de laatste meldingen!

Is er nog een Garmin kortingsactie bij Railsport en kan ik die dan ook gebruiken in combinatie met WeFitter?

Jazeker! Deze horloges kun je eenvoudig koppelen met de WeFittter app! Kijk snel hier voor alle Garmin modellen en misschien zit hier wel een horloge tussen dat bij jou past!

 
 
 
 

Menu

Railsport Nederland

Korte Schaft 10

3991 AT Houten

+3164 307 0737 whatsapp

info@railsport.nl

© ​Copyright Railsport Nederland

Logo RSN type schaduw blauw rood tekst r