FAQ
Mocht je een vraag hebben over het Railsport Eiffeltoren spel bekijk dan eerst onderstaande vraag en antwoorden. Wanneer jouw vraag/antwoord hier niet tussen staat, vernemen wij dat uiteraard graag! Dit kan per mail naar info@railsport.nl.
Algemene vragen
Mag ik meedoen aan het Railsport Eiffeltoren spel?
Deelname staat open voor alle medewerkers van de bij Railsport aangesloten spoorwegbedrijven.
Wat is het doel van het spel?
Het team dat na drie weken (22 februari) als eerste de Eiffeltoren weet te beklimmen, dan wel het meest dicht bij de top van de Eiffeltoren weet te komen, wordt door ons tot winnaar bekroont.
Hoe kan mijn team stappen zetten op het 'digitale' spelbord?
Hoe hoger jullie weekgemiddelde bij de stappenchallenge, hoe meer zetten vooruit. Maar… wees voorzichtig met de croissants, deze kunnen je vooruitwerpen, maar zeker ook achteruit. Kies jouw croissant zorgvuldig en blijf weg van de donkere verbrande croissants!
Zijn de algemene voorwaarden van Railport van kracht?
Voor de Railsport 'WeFitter' zijn inderdaad de algemene voorwaarden van Railsport Nederland van kracht.
Aanmelden - gesloten
Tot wanneer kan ik mij aanmelden?
Aanmelden is niet meer mogelijk.
Ik heb mijzelf aangemeld, wanneer ontvang ik nadere informatie?
Wij sturen in de week van 23 januari nadere informatie (inclusief stappenplan installeren, aanmelden app en indeling team) naar jouw e-mailadres.
Railsport WeFitter app
Wat is Railsport 'WeFitter'?
Voor al die mensen die behoefte hebben om op een leuke manier bezig te zijn met vitaliteit, hebben wij de Railsport WeFitter app ontwikkeld. Met deze app kunnen wij jouw vitaliteit en/of vitaliteit van jouw hele team bevorderen door een gemeenschappelijk doel te stellen, met elkaar plezier beleven en tegelijk met samen de eindstreep behalen. Kijk hier de WeFitter video!
Hoe kan ik de app installeren?
De exacte informatie over de WeFitter app en het installeren volgt in de deelname informatie (deze ontvang je in de week van 23 januari).
Railsport WeFitter app installeren
Wanneer jij al een WeFitter account hebt, klik dan hier voor het joinen van de challenge.
Stap 1: Download de WeFitter app via Google Play óf App store
Stap 2: Klik op 'account aanmaken'. Vul de company inlogcode in (deze staat in de deelname-informatie die je per email van Railsport toegezonden hebt gekregen).
Stap 3: Maak een account aan met jouw e-mailadres en een gewenst wachtwoord;
Stap 4: Bij teamdeelname kies je voor je team (jouw team staat in de deelname-informatie die per e-mail is toegezonden).
Stap 5: Je hebt nu een account waarmee jij kunt deelnemen aan de beschikbare challenges.
Stap 6: In de app zie je bij challenges de ‘beschikbare challenges’- hier vind je het 'Railsport Eiffeltoren spel week 1';
Stap 7: Klik op deze challenge en geef onderin aan dat je hieraan wilt deelnemen via ‘DOE MEE’.
Stap 8: Vervolgens ga je onderin naar profiel en bij connecties kan jij bijvoorbeeld jouw Garmin, Fitbit en dergelijke koppelen;
Stap 9: Binnen 30 minuten* wordt de data, wat jij vanaf de start van de challenge hebt gedaan, geüpload.
*Mocht dit nog niet direct zichtbaar, wacht dan rustig af (Google Fit kan soms een dag duren). Ga niet in- uitloggen, de challenge leaven en opnieuw joinen, dit kan voor foutmeldingen zorgen.
Koppelen apps aan WeFitter
Welke apps kan ik gebruiken om mijn stappen te registreren?
Samsung Health, Apple Health, Fitbit, Garmin, Google Fit en Polar
Hoe kan ik mijn apps koppelen aan WeFitter?
-
Ga onderaan de pagina naar 'Profiel';
-
Klik bovenaan de pagina op 'Connecties'.
-
Klik op de app waarmee jij wilt koppelen en log, indien nodig, in.
Meer informatie over koppelen van Google Fit.
Google Fit heeft de termen aangepast. Mocht je een 'blokkade melding' krijgen klik hier.
Ik heb al een WeFitter
account
Wanneer jij al een WeFitter account hebt (en eventueel al deelneemt aan een challenge) dien je de volgende stappen uit te voeren.
Stap 1: Log in op jouw WeFitter account. Ga in de app onderin naar jouw profiel en kijk bij 'account';
Stap 2: Kies hier voor 'bedrijf wisselen';
Stap 3: Voer de companycode (deze staat in de deelname-informatie die je per email van Railsport toegezonden hebt gekregen) in en vervolgens +;
Stap 4: Er verschijnt een vinkje voor de 'company' waar jij op dat moment in zit;
Stap 5: Ga terug en selecteer bij 'team wisselen' voor jouw team (deze staat in de deelname-informatie die je per email van Railsport toegezonden hebt gekregen);
Stap 6: In de app zie je bij challenges de ‘beschikbare challenges’- hier vind je het 'Railsport Eiffeltoren spel week 1';
Stap 7: Klik op deze challenge en geef onderin aan dat je hieraan wilt deelnemen via ‘DOE MEE’.
Stap 8: Ga vervolgens naar connecties en maak in deze nieuwe omgeving 'opnieuw' verbinding met jouw device/wearable;
Stap 9: Binnen 30 minuten* wordt de data, wat jij vanaf de start van de challenge hebt gedaan, geüpload.
*Mocht dit nog niet direct zichtbaar, wacht dan rustig af (Google Fit kan soms een dag duren). Ga niet in- uitloggen, de challenge leaven en opnieuw joinen, dit kan voor foutmeldingen zorgen.
Stappen registreren
Ik maak gebruik van meerdere apps om activiteiten te registreren. Van welke gegevens maakt WeFitter dan gebruik?
Wanneer er binnen WeFitter een dubbele connectie wordt gemaakt (bijvoorbeeld tussen Apple Health & Garmin) wordt de hoogste data geregistreerd in de app. De data wordt niet dubbel geregistreerd ;-)
Moet ik mijn telefoon altijd bij mij hebben voor registratie in de WeFitter app?
Binnen de WeFitter app zijn er diverse koppelingen mogelijk waaronder: FitBit, Garmin en Polar. Zodra je één van deze device koppelt kan je de telefoon dus thuislaten tijdens het bewegen, je dient echter wel een wearable te dragen. Heb jij de WeFitter app gekoppeld aan Apple Health of Google Fit dan dien je deze altijd bij je te dragen om jouw stappen te registreren!
Klassement bekijken
Ik ben nieuwsgierig naar hoe we ervoor staan in het klassement, waar kan ik dat zien?
Nieuwsgierig naar het WeFitter klassement en hoe jij ervoor staat? Ga naar de challenge en zie bovenin de kopjes: over – progressie – leaderboard waarin de voortgang van de challenge wordt weergegeven. Wanneer jij in het leaderbord op jouw team klikt zie je ook het individuele klassement van jouw team.
Gegevens bijwerken
Mijn gegevens worden niet direct bijgewerkt in WeFitter, hoe kan dit?
WeFitter bekijkt elke 10 minuten of er nieuwe data beschikbaar is. Het verwerken van deze data is gebaseerd op de pushfrequentie van de connectie leverancier. Het is dus mogelijk dat er een vertraging in zit. Werkt het nog niet? Open dan de app van de connectie leverancier (bijvoorbeeld Garmin/strava) af en toe voor enkele minuten. Vanaf dat moment wordt de laatste stand van zaken richting WeFitter gestuurd.
Wat zijn de push momenten van WeFitter?
-
Garmin: Bijna realtime (1-3 minuten vertraging), wel noodzakelijk dat de Garmin app af en toe geopend wordt door de gebruiker.
-
Apple health: Bijna realtime (1-3 minuten vertraging), wel noodzakelijk dat de Apple Health app af en toe geopend wordt door de gebruiker
-
Google Fit: Elke 10 minuten als er nieuwe data beschikbaar is, wel noodzakelijk dat de app af en toe geopend wordt door de gebruiker. Bij enkele devices geeft Google enkele updates per dag.
-
Fitbit: Elke 10 minuten als er nieuwe data beschikbaar is, wel noodzakelijk dat de app af en toe geopend wordt door de gebruiker.